Sun September 15, 2019   |   یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸  
   
 
 
  راهبرد مشارکت دستگاه  |  ارتباط با مدیران  |  ارتباط با ما      صفحه اصلی  |  اخبار و رویدادها  |  مناقصه و مزایده  |  پیام ها و اطلاعیه ها
عبـاس صوفـی
شهـردار همـدان
     مناقصه و مزایده
اجراي پروژه آسفالت
اصلاحیه و تمدید آگهي مناقصه واگذاری امور خدمات شهري در محدوده هر يك از مناطق 4 گانه شهرداری همدان
واگذاری امور خدمات شهري در محدوده هر يك از مناطق 4 گانه شهرداری همدان
اصلاحیه آگهی فراخوان مرکز داده پشتیبان شهرداری همدان
خرید ، نصب ، اجرا، آموزش و پشتیبانی سه ساله مرکزداده پشتیبان شهرداری همدان
بیشتر ...
     پیام ها و اطلاعیه ها
تعرفه عوارض محلي و بهاي خدمات شهرداري همدان مصوب سال 1398 اعلام شد
برنامه ملاقات عمومي شهردار محترم همدان با ساکنين منطقه 1 _ 21 آذرماه 97
برنامه ملاقات عمومي شهردار محترم همدان با ساکنين منطقه 2و 3 _ 13 آذرماه 97
برنامه ملاقات عمومي شهردار محترم همدان با ساکنين منطقه 2و 3 _ 27 شهريور 97
برنامه ملاقات عمومي شهردار محترم همدان با ساکنين منطقه 1و4_ 12 تيرماه 97
بیشتر ...
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٨/٠۵/٢۶ تعداد بازدیـد : ١١۶   بازگشت
 
 
 



ساختار شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع همدان مرتبط با حوزه ترافیک، مردود اعلام شد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت: مطالعات ساختار شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع همدان، مرتبط با حوزه ترافیک از نظر شورای اسلامی شهر همدان مردود است.

 
 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، نرگس نوراله زاده در صحن شورا در خصوص بررسی ساختار شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع شهر همدان افزود: با توجه به بررسی پیشنهادات در جلسه کارشناسی و اخذ نقطه نظرات کارشناسان مرتبط با حوزه ترافیک، مطالعات ارائه شده توسط مشاور دارای نواقص و تناقضات شکلی و اشکالات تخصصی زیادی است.

نوراله زاده به تعدادی از اشکالات طرح اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس از نظر اعضای شورای اسلامی شهر همدان مطالعات مردود اعلام میشود در صورت تصویب، هرگونه عواقب و مشکلات آن بر عهده کارفرمای مشاور است.

وی با بیان اینکه در برآورد ریالی برای ایجاد تونل شهری به طول 1000 متر هزینهای بالغ بر 200 میلیارد ریال و برای تونل 1500 متری، هزینه 400 میلیارد ریال پیشبینی شده است، افزود: این رقم ریالی ضمن عدم تناسب با یکدیگر با برآوردهای واقعی اجرای زیرگذر و تونل هم تفاوت فاحشی دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در چهار معیار کیفی تأثیرگذار بر انتخاب گزینه برگزیده که بنای آن نظر سنجی از کارشناسان مرتبط ذکر شده متأسفانه از کارشناسان مرتبط حوزه مدیریت شهری هیچ نظرسنجی به عمل نیامده و در معیارهای آزادسازی و تحقق پذیری زیر معیار هزینههای اجرایی و هزینه تملک پیشبینی نشده است که دارای اشکالاتی بوده و در واقع نحوه انتخاب قابل استناد نیست.

نوراله زاده با بیان اینکه مشاور به درستی به سفرسازی و جذب سفر پایانه حمل و نقل از نقاط مختلف همدان و تأثیر آن بر شبکه معابر محدوده اشاره کرده است، گفت: مشخص نیست میزان جذب سفرها برای مدلسازی شبکه و محاسبه سطح سرویس معابر در نظر گرفته شده یا خیر، در گزارش حاضر اشارهای به برآورد این سفرها نشده است در صورت برآورد شدن میزان سفرها نیاز است شیوه برآورد سفرهای این نقطه تبادلی با جزئیات ارائه شود.

وی با اعلام اینکه مطالب ارائه شده در بخش نتایج آمارگیری و شمارش حجم ترافیک برای اظهار نظر درباره درستی و صحت خروجیها کافی نیست، اضافه کرد: مشاور باید مشخص کند حجم شبکه معابر در ایستگاههای مشخص شده در چه بازهای و با چه جزئیاتی برداشت شده شیوه محاسبه و ارائه زمان سفر کمانهای شبکه نیز به صورت تشریحی ارائه شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: گزینههای معرفی شده نیز به لحاظ در نظر داشتن ملاحظات فنی و آیین نامهای در خصوص اتصال شبکه معابر با توجه به درجه عملکردی آنها و نیز گزینههای ارائه شده صرف نظر از امکان و هزینههای بسیار بالای آن دارای ایرادات اساسی هستند.

نرگس نوراله زاده ادامه داد: به نظر میرسد مشاور نرخ رشد سفرهای شهری همدان را بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک سال 1387 استخراج و این الگو را برای جمعیت توسعه یافته بخشهای مختلف در وضع کنونی و توسعه آتی اعمال کرده تا نرخ سفرسازی نواحی مختلف را استخراج کند، از این رو توسعه نواحی مختلف به جهت کاربریهای خاصی که بعضاً در برخی مناطق ایجاد شده است رشد جمعیتی و در نتیجه سفرسازی را از الگوی در نظر گرفته شده متفاوت میکند.

نوراله زاده با اشاره به اینکه مشاور در پیشنهادات خود هیچ اشارهای به مقوله توسعه بر مبنای حمل و نقل همگانی نکرده است، افزود: بهتر است در کنار گزینههایی که تماماً به ساخت و احداث معابر و زیرگذر و روگذر محدود میشود برنامهریزی برای توسعه کاربریهای شهری انجام داد و بر اساس تی اُ دی در این طرح بالادستی محورهای ارتباطی با ظرفیت پیاده سازی تی اُ دی را معرفی کرد تا بجای اولویتبخشی همیشگی به خودروها در شهر، زمینه توسعه بر مبنای حمل و نقل همگانی برای اولین بار در شهر پیاده سازی شود.

به گفته وی به نظر میرسد گزینههای پیشنهادی برای این سطح از مطالعات بسیار سطحی و با دامنه اثربخشی محدود و نامشخص بوده و نیاز است نگرش به این بخش از مطالعات که با عنوان ساختار شبکه پیشنهادی است به سمتی برود که شبکه پیشنهادی با تکیه بر تمرکززدایی کاربریها در نقاط خاصی از شهر ارائه شود، نه اینکه برای کاربریها و نواحی مشکلزای شهری دسترسیهای جدید ایجاد کرد.

نوراله زاده در پایان سخنانش افزود:

ایرادات و اشکالات، مطالعات ساختار شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع همدان از طرف رئیس شورای اسلامی شهر همدان طی نامهای به صورت مکتوب در 26 بند به اداره کل راه و شهرسازی استان و مشاور طرح اعلام شده است.

 
     
 
 
 
 
نقشه شهر همدان    
پورتال جامع شهر همدان    
ضوابط شهرسازی و معماری    
تعرفه عوارض و بهای خدمات    
مناقصه ، مزایده و فراخوان    
آگهی ها و اطلاعیه های شهروندی    
بانک ایده های مدیریت شهری    
آمارنـامه شهرداری همدان    
 
 
 
© 2005 - 2019  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
١٢٧ کاربران آنلاین :
۹۰۶,۴۸۶ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
شورای شهر همدان
سازمان فناوری اطلاعات
پورتال جامع شهر همدان
بانک اطلاعات شهری
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
پایگاه اطلاع رسانی
پیام ها و اطلاعیه ها
مناقصات و مزایدات
 
دسترسی سریع 
اخبار و رویدادها
پیام ها و اطلاعیه ها
مناقصات و مزایدات
طرح ها و پروژه ها
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان